Ge mig mer jul

Jag har aldrig riktigt varit en "jultjej"... men nu helt plötsligt har jag börjat uppskattat julen på ett helt nytt sätt. Tecken på ålderskris? Jag vet inte, men någonting är det.
Jag längtar inte till musiken, maten och absolut inte inredningen... än iallafall. Det är lite tidigt än så länge. Eller rättare sagt rätt tjatigt för min del eftersom vi i min bransch, började med julen i augusti. Sen längtar jag inte till själva julklappsstressen och all hysteri... Fy vad hemskt. Det förstör verkligen julen. Utan det som jag längtar till - är gemenskapen. Att få glömma allting som kallas jobb och plugga, och bara få vara, njuta av ledigheten med dem man älskar allra mest. Att sitta och pyzzla tillsammans, baka julgodis, slå in julklappar. Krypa upp i soffan i myskläder med en varm choklad med vispgrädde och prata barndomsminnen, eller varför inte med en bra bok och med lugn julmusik i bakgrunden... eller ännu bättre, höra när pappa läser julevangeliumet. Att bara skriva det här får mig att längta ännu mer. Ge mig mer jul. Har till och med passat på att skriva en önskelista, en riktig mys-önskelista.
Looove

 

  • Biljetter till Svansjön
  • Velourset
  • Ljus från Voluspa
  • Resa till Paris (helst i mars/april)
  • Kaffebyggare/vattenkokare
  • Skickad tröja
  • Körlektioner
  • Prenumeration på Vogue

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0