Typiskt modebranschen

Typiskt modebranschen. Den försöker alltid göra det omöjliga möjligt. Men ibland går det bara inte. Fick en mail för ett tag sen av en stylist på en av våra stora modetidningar som ville låna lite örhängen och behövde ha de innan kl 16 då deras kontor stänger. Jag kollade på klockan och den visade 15.45. Bra. 15 minuter innan kl är 16.00. Jag ska hinna välja ut smycken, hitta priser, beskriva och paketera de samt skriva budlapp och ringa budet. Sen måste budet först hämta upp smyckena här på studion och sen försöka hinna komma fram till modetidningens kontor i rusningstrafiken innan kl 16.00. Klart kan jag fixa det... det brukar bara ungefär en timme... men visst kan jag göra det på sisådär 2 minuter. Bra, mycket bra framförhållning.  Den här gången gick det inte att göra det omöjliga... stylisten fick vänta en timme. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0