Elin = Scrooge?

Filmen var bra och tro det eller ej, men jag fick lite julkänsla efteråt. Innan filmen ville jag varken se eller höra någonting som hörde julen till förrän första advent. Tror att det blev lite för mycket för mig när jag upplevde julen i augusti. Jag har gått omvägar för att inte gå in i julavdelningar på matbutiker och köpcentrum, hållt för öronen när folk sjungit eller spelat julmusik, ryst när klasskompisarna druckit julmust och blivit äcklad av att folk äter pepparkakor. Man kan säga att jag varit lite som Scrooge.
Men nu efter filmen är jag som nyfrälst. Jag har fått julkänslor. Börjar nästan längta till första snön lägger sig och till julen.

Det var jag, Mikael, Sara, Oskar, Mamma, Mattias och Joel som gick på bio.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0