Josefina

Nu är jag äntligen hemma efter en lång dag. Jag har jobbat och sen gick jag och Mikael till Josefina för att äta glass. Josefina är ett bra mysigt ställe. Där skulle jag kunna sitta i timmar och njuta av vackra Stockholm. Att fika på resturangen Josefina är inte som att fika på ett vanligt café, utan Josefina har det där lilla extra. Visst, extra kostar lite mer, men det är det värt. Man får inte bara något gott att äta, man får även en upplevelse.

http://thereze.webblogg.se/images/2008/josefina_1212430407_7273565.jpg

Att gå på Josefina är som att gå på spa, gå till frisören eller gå och fixa naglarna, medan "vanliga" caféer är som att ha hemmaspa, klippa sig själv (dåligt exempel) eller att man själv målar naglarna. Att måla naglarna med sitt dependnagellack är ett enkelt sätt för att få färg på tillvaron... (Fyndigt Elin) Men att gå och fixa naglarna på en salong är något helt annat. Man får fina naglar och en upplevelse... Man får sitta i en förhoppningsvis skön stol, få naglarna fina av någon professionell, varva ner, ta det lugnt och släppa all stress. Det är någonting annat än att måla naglarna själv... Just så är Josefina jämfört med andra caféer. De lyxar till ens vardag.





Kommentarer
Postat av: frejman

Trevligt att ni varit på Josefina.

Vi var där i lördags. Fruktansvärt dyrt men väldigt trevligt.



Var ju tvungen att kolla in vad vi gör reklam för :)

2009-06-23 @ 21:39:21
Postat av: Elin

Visst är det trevligt där :)

Var bröllopsfesten där?

2009-06-23 @ 22:07:22
URL: http://elinfreiman.blogg.se/
Postat av: Ester

Åh, jag måste gå dit!

2009-06-24 @ 14:10:33
URL: http://metrobloggen.se/ester
Postat av: Joy

Fick ett hårstå en gång i min ceasarsallad där :). Försökte säga till servitören men de kunde inte svenska "hablas espanol"...

Men god sallad var det ändå, för typ 200 spänn ;)

2009-06-30 @ 23:02:49
URL: http://minigard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0