Ormar och bildäck

Elin pluggar. Hon har prov imorn, så jag skrev precis ut 70 sidor sammanfattning hon skulle kunna. Under tiden ligger jag här och lyssnar på disney-låtar på spotify och bloggar; gottande i tanken på att min planering av skolarbetet funkar så bra. Haha. Nädå, Elin är jätteduktig faktiskt. Och snygg i sina glasögon. Hade jag haft ett kontor hade jag anställt henne direkt.

Har varit på middag hos Anna och Alex (Elins kusin med man), fast det kan man läsa om nedan. Jag tänkte dela vår bilresa hem till dem istället. På E18 på väg norrut så blir vi omkörda av en gammal Saab 900. Snart ser vi att nånting i däcket verkar sitta löst och fladdrar. Jag blir lite oroad och håller avstånd, tänkte att däcket kan gå när som helst. Elin däremot, blir oroad av helt andra anledningar, för strax därefter så lossnar däckbiten och kommer mot oss. Jag undviker biten men Elin grabbar krampaktigt tag i handtaget på sidan (där man hänger jackor ni vet), varpå jag försöker lugna henne med att det inte var någon fara, hade inte hänt nått om jag kört på den. Haha, här kommer det roliga: Elin utbrister

-Jag trodde det var en orm!

-Men lilla älsklningen, svarar jag, om det hade varit en orm hade vi ju dödat den om vi kört på den. Den hade inte kunnat komma in i bilen.

-Men ändå.

//Mikael


Trafikfara?


Kommentarer
Postat av: Gustaf

Skrattade rakt ut när jag läste detta

2009-09-21 @ 10:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0