Gästinlägg #45

Jag avskyr när folks bloggar blir för gulliputtiga. Och jag hatar att läsa om vad folk har ätit under dagen o.d. Därför tänker jag nu, den söta bilden till trots, ta upp ett helt annat ämne. Eller det är väl snarare en fundering än ett påstående. Häng med nu.

Det är alltid roligt att se vad det blivit av gamla klasskamrater, vilket t.ex. Facebook underlättat. Till min förvåning såg jag ganska snart en trend, när jag ägnade mig åt nämnda sysselsättning härom dagen. Av de som redan hunnit få barn, bestod merparten av sådana elever vi andra på den tiden betraktade som relativt korkade (det ska sägas att jag dock såg vissa undantag, så bli inte upprörd). Jag funderar nu kring om det rörde sig om ett nyköpingsfenomen, eller om samma trend går att observera i hela landet. Isåfall lyder min tes att dummare människor generellt får barn i tidigare ålder än smartare människor, vilket i förlängningen borde leda till en allt mer och mer korkad population... vilket i och för sig även borde leda till att Alliansens dagar vid makten är räknade (högutbildade människor tenderar rösta mer höger). Okej, kanske inte världens bästa inlägg idag, men det är ett steg på vägen till min blogg-comeback.

//Mikael

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0