Busskortet

Tack gode Gud att du hör bön!
Hittade inte mitt busskort i söndags. Fick lite smått panik. Letade genom hela hallen, mitt sovrum, alla mina väskor, jackor, jeans. Vände upp och ner på mitt rum. Jag letade överallt och på de mest konstiga ställena, men busskortet var spårlöst borta. Och vad gör man inte när man inte hittar sina saker... Eller vad jag gör när jag inte hittar saker - jo jag ber en liten bön till Gud. Jag lovar, det fungerar alltid!
Så idag, när jag skulle skriva upp lite läxor i min kalender låg busskortet där... Det var det första jag såg när jag slog upp kalendern. Helt otroligt.
För er som kanske inte tror på Gud eller andliga saker, kanske tror att busskortet bara av slumpen åkt in i kalendern, men jag vet att så inte var fallet.
Jag har nämligen alltid kalendern till hands oavsett det är i skolan, på jobbet eller på en fest. Den följer med överallt. Mitt liv finns i den där svarta A5-stora strukturmönstrade kalendern från Maxi. Jag håller hårt i min den och bläddrar alltid den minst 20 ggr/dag. Jag borde mycket väl upptäckt busskortet i söndags.... Och jag vet att jag la kortet i inneficka på min svarta acnekappa. Konstigt eller hur?! Jag tror i alla fall att Gud hade något sätt med saker att göra. Tack gode Gud att du har sån omsorg över mig! Nu fick ni kanske någt att fundera på...
Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0