Dags för mellandagsrean!

Mellandagsreorna började igår... var det någon som var ute och shoppade igår? Själv ville jag åka iväg, men jag blev sjuk under kvällen, så det var bara att ligga i sängen hela dagen. Och idag blir det ingen shopping för min del heller. Jag måste bli frisk. Men till er alla som ska ut i shoppinghysterin så kommer här några tips att ha i bakhuvudet.
  • Innan du beger dig ut, ta reda på vad du verkligen behöver, så kollar du bara på det du verkligen letar efter så slipper du komma hem med onödiga impulsköp som du kanske kommer att ångra.
  • Kolla gärna runt på lite modesidor på internet (style.com är att rekommendera) och läs på vad det är som gäller till våren, sommaren och kanske nästa höst och vinter – och inspireras innan du går ut.
  • Väl ute i butikerna ta det lugnt! Tänk efter dina köp. Allt låter mycket billigare när det är 10% rabatt, men skulle du verkligen köpa den där limegröna tröjan med rosa prickar om det inte var just för att den var på rea. Köp inte bara för köpandes skull.
  • Satsa gärna på basplagg, underkläder och stumpor. Det behövs alltid!
  • Köp klassiska plagg tex kappan som alltid fungerar
  • Satsa på kvalité framför kvantite!




När jag själv kommer att bege mig ut kommer jag leta efter:
  • Underkläder
  • Jeans
  • En mysig kofta
  • En trenchcoat
  • En duffel
  • En cape
  • En skinnjacka
  • Vit t-shirt
  • Baslinnen
  • Kläder i dova, riktigt urblekta pasteller
  • En röd klänning till alla hjärtans dag
  • En klocka
  • Designböcker
  • En weekendbag
  • Ett par gummistövlar
  • En skjorta

Kommentarer
Postat av: Natalia

Du är så bra Elin!

2010-12-27 @ 12:45:15
Postat av: Elli

Den där skjortan har jag också, köpte den på nelly-rean :D



<3

2011-01-01 @ 15:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0