Elin - nutidens Mose

Hej bloggen och alla läsare! Uppdateringen har varit väldigt dålig på sistonde vilket jsg ber så mycket om ursäkt för. Internet hemma har nämligen krånglat de senaste dagarna och här nere i Göteborg/Varberg har inte tiden räckt till för att blogga. Igår satt vi nämligen halva dagen i en bil (på väg ner till Varberg) och andra halvan åkte vi runt och kollade in Varberg. Och idag har vi varit inne i Göteborg hela dagen... i och för sig är vi fortfarnade kvar i Göteborg. Elin, David, David och Mikael är på U2-konserten medan jag sitter här på Condeco, ett halvmysigt café på avenyn och väntar på att konserten ska ta slut.

På vägen hit till Candeco kände jag min som Mose som delade på Röda havet. Skillanden mellan oss skulle bara vara att jag heter Elin, är kvinna, förhoppningvis snyggare och har bättre klädstil. Och jag delar inte på hav utan på folkmassor. På vägen hit gick jag nämligen mitt på vägen, rakt genom alla människor som skulle gå på konserten. Alla flyttade på sig och gjorde plats för mig. Saknades bara att de skulle sjunga ”Bered en väg för Herren”, men byta ut Herren till Elin. Egentligen avskyr jag såna personer som ska gå genom alla. Speciellt när man är ett helt gäng och man måste väja för en människa som vägrar att gå på sidan av vägen utan måste gå rakt igenom hela gänget. Men när jag går själv på stan finns det typ inget roligare att göra så. Det känns som alla har respekt för en... det är lite samma känsla som när någon öppnar bildörren för en. Man känner sig lite finare, lite bättre. Jag måste erkänna att det känns bra för mitt ego.






Kommentarer
Postat av: Victoria

Klart man maste bereda vag for en sadan skonhet som du ar :) Puss pa dig!

2009-08-05 @ 21:04:47
URL: http://vickywoo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0